Nokaga talvemüts; lõige ja juhend!

kolmapäev, märts 16, 2016

Selle lõikega mütse olen omale teinud juba palju. Aga endiselt meeldib ja minu arust sobib hästi nii sportliku kui ka pidulikuma mütsina.



Kirjutan siia ka juhendi.
Lõige on mul tehtud umbes peaümbermõõdule 57cm. Lõigates lisan 5mm õmblusvaru, kokku õmblen overlokiga. Voodridetailidele õmblusvaru ei lisa.



Põhimaterjalina kasutan siin villast riiet. Sobib vabalt ka mistahes muu kangas. Venivus pole oluline. Voodriks on hea kasutada puuvillast vmt looduslikku materjali.
Lisaks on vaja veel 2 riba, laiusega umbes 5-6cm ja pikkus vastavalt oma peaümbermõõdule ja materjali venivusele. Mul on siin need ribad mütsi põhiosast ikka tublisti lühemad, aga kasutasin ka hästi venivat soonikut. Selle osa võib vabalt teha ka fliisist, kui tahta eriti sooja mütsi. Need detailid võiksid olla siiski materjalist, mis veidi venib, et oleks mugav ja hoiaks hästi pea ümber.
Põhiosa lõikasin ühes tükis; voodri 2 osas, kuna mul olid lihtsalt väiksemad materjali tükid. Vabalt võib ka põhiosa lõigata mitmes osas, kasvõi iga sakk eraldi ja ka eri materjalist, kui tahta kirjut mütsi.


Nokadetailid tugevdasin liimiriidega. Paksema villase materjali puhul on see täiesti piisav, et ilusti hoiaks. Kui õmblen õhemast materjalist, siis olen pannud näiteks vilditüki 2 osa vahele tugevduseks ja pealt ka läbi teppinud.
Õmblemist alustan 6-sakilise põhiosa sakkide ühendamisest. Kõige ilusam jääb minu arust, kui alustada äärmistest sakkidest ja liikuda keskele, nii et on koos 3 sakki ühest otsast ja 3 teisest ning siis viimasena üle pea ühendusõmblus.
Nokadetailid õmblen kokku ja pööran ringi. Seejärel õmblen 2 soonikuriba ringideks kokku ning ühendan 1 külje, õmmeldes noka selle õmbluse vahele.
Saan sellised detailid:


Nüüd on hea koht proovimiseks. Mulle meeldib, kui soonikuosa jääb kõrvade peale, kuna need alati külmetavad. Kui on soov kõrvad välja jätta, siis nüüd saab mütsi sügavust reguleerida, lõigates põhiosa või soonikuriba kitsamaks.
NB! Kui teed voodriga mütsi, siis arvesta, et see lisab pisut paksust. Võid ka voodri valmis õmmelda ja koos proovida.
Soonikuosa ühendades venitan selle välja, nii et ei jääks volte põhimaterjalile, hiljem soonik tõmbab põhimaterjali veidi kokku ja jääb ilus. 

Mütsi peale õmblen kaunistuseks nööbi. Mulle meeldib eelnevalt katta nööp soonikuosa materjaliga või samas toonis materjaliga. Aga kui leiad nööbi, mis niisama sobib, siis seda lihtsam. Nööpi on mõistlik ühendada enne voodri lõplikku kinniõmblemist, siis on pahemal poolel vabalt mänguruumi ja ei jää nööbiõmblemise pisted näha. Sama niidiga võib ka voodri mõne pistega kinnitada põhiosa külge.


Voodri ühendamisel jätan augu mütsi ringikeeramiseks. Augu ühendan käsitsi.  Ja ongi valmis :)




Vaata ka:

0 comments